Gå videre til innholdet

Følg oss

🎄 Julesalget vårt er i gang nå! 🎅

Vilkår for bruk

Sist oppdatert: 25. november 2025

Disse vilkårene for bruk og salgsbetingelsene («Vilkårene») regulerer:

  • tilgangen din til og bruken din av våre nettsteder og mobilapplikasjoner, inkludert thekiddospacestore.com, thekiddospacestore.co.uk og alle andre TheKiddoSpace-nettsteder eller apper som viser til disse Vilkårene (samlet kalt «Plattformen»); og

  • alle kjøp du gjør fra oss via Plattformen eller via andre kanaler for fjernsalg (samlet kalt «Tjenestene»).

Ved å bruke Plattformen og/eller legge inn en bestilling, godtar du å være bundet av disse Vilkårene.

1. Hvem vi er og hvordan du kan kontakte oss

1.1 Plattformen drives av SN ECOMMERCE LLP, en limited liability partnership (LLP) registrert i England og Wales, som driver virksomhet under navnet «TheKiddoSpace» («SN ECommerce», «vi», «oss», «vår»).

  • Registrert forretningsadresse:
    SN ECOMMERCE LLP
    128 City Road
    London EC1V 2NX, United Kingdom

  • Organisasjonsnummer: OC441736

  • Autorisert representant: Simone Nanni

  • Primær kontakt-e-post: info@thekiddospace.com 

Vi kan også stille lokale korrespondanseadresser for kundeservice til rådighet i enkelte land.

1.2 Hvis vi trenger å kontakte deg, vil vi som regel gjøre det via e-post eller SMS ved å bruke opplysningene du har oppgitt med bestillingen din eller kontoen din.

2. Andre retningslinjer som er en del av disse Vilkårene

2.1 I tillegg til disse Vilkårene gjelder følgende dokumenter for din bruk av Plattformen og for alle kjøp du foretar, og de utgjør en del av avtalen mellom deg og oss (samlet kalt «Retningslinjene»):

  • vår Privacy Policy (hvordan vi samler inn, bruker og beskytter personopplysningene dine, og hvilke personvernrettigheter du har);

  • vår Cookies Policy (hvordan vi bruker informasjonskapsler og lignende teknologier, og hvordan du kan administrere valgene dine);

  • vår Returns & Refund Policy (dine lovbestemte angrerettigheter, vår 90-dagers fornøydgaranti, og hvordan du kan starte en retur eller kansellering);

  • vår Shipping Policy (hvor vi sender, leveringsfrister, fraktkostnader, tollavgifter og hva som skjer hvis en pakke blir mistet, nektet eller returnert).

2.2 Disse Retningslinjene er tilgjengelige via permanente lenker i bunnteksten på Plattformen og ved betaling. Ved å bruke Plattformen eller legge inn en bestilling bekrefter du at du har lest og forstått de Retningslinjene som gjelder.

2.3 De versjonene av Retningslinjene og disse Vilkårene som gjelder for bestillingen din, er de som gjelder på den datoen du legger inn bestillingen, med mindre vi er pålagt ved lov å anvende endringer med tilbakevirkende kraft eller vi uttrykkelig avtaler noe annet med deg.

2.4 Hvis det er noen uoverensstemmelse mellom disse Vilkårene og en Retningslinje, skal den tolkningen som er mest gunstig for deg som forbruker, gjelde, og dine lovfestede rettigheter etter ufravikelige forbrukervernlover i landet der du er bosatt, vil alltid gå foran begge.

3. Hvem som kan bruke Plattformen og legge inn bestillinger

3.1 Plattformen er ment for voksne, som foreldre og omsorgspersoner. Du kan bare legge inn en bestilling dersom:

  • du er minst 18 år (eller har nådd myndighetsalderen der du bor); og

  • du har rettslig handleevne til å inngå en bindende avtale.

3.2 Du er ansvarlig for å sørge for at all informasjon du gir oss (f.eks. kontaktopplysninger, leveringsadresse, tilpasningsdetaljer) er korrekt og oppdatert.

4. Endringer i disse Vilkårene og Plattformen

4.1 Vi kan oppdatere disse Vilkårene og Retningslinjene fra tid til annen for å gjenspeile endringer i Tjenestene våre, juridiske krav eller forretningspraksis.

4.2 Eventuelle endringer vil gjelde for nye bestillinger som legges inn etter at de oppdaterte Vilkårene er publisert. For bestillinger som allerede er akseptert, vil den versjonen som gjaldt på tidspunktet for bestillingen, gjelde, med mindre vi er pålagt ved lov å anvende en endring, eller vi informerer deg om at en endring klart er til din fordel.

4.3 Vi kan endre eller avvikle enhver del av Plattformen (midlertidig eller permanent) uten ansvar, forutsatt at vi fortsatt oppfyller eksisterende avtaler og respekterer dine lovbestemte rettigheter.

5. Priser, skatter og leveringskostnader

5.1 Produktpriser vises på Plattformen i den aktuelle valutaen for din lokasjon. Prisene inkluderer normalt merverdiavgift (mva) eller tilsvarende omsetningsavgift der dette kreves ved lov, som forklart i Shipping Policy.

5.2 Eventuelle leveringskostnader vises separat ved betaling før du legger inn bestillingen. I noen tilfeller kan vi tilby gratis frakt; hvis det er tilfelle, vil dette tydelig fremgå ved betaling.

5.3 For enkelte destinasjoner kan lokale tollmyndigheter eller postoperatører kreve innførselsavgifter, tollgebyrer eller behandlingsgebyrer når pakken din kommer inn i landet. Disse kostnadene er ikke alltid inkludert i prisene våre og, der de gjelder, er de ditt ansvar, som forklart i Shipping Policy.

5.4 Vi kan endre prisene når som helst, men slike endringer påvirker ikke bestillinger der vi allerede har sendt en fraktbekreftelse («Shipping Confirmation») (se punkt 7).

6. Rabatter, kampanjer og verdikuponger

6.1 Fra tid til annen kan vi gjennomføre kampanjer, rabattkoder, salg eller andre spesialtilbud (samlet kalt «Kampanjer»). Hver Kampanje er underlagt:

(a) disse Vilkårene; og
(b) eventuelle tilleggsvilkår vi publiserer på den aktuelle produktsiden, banneret, e-posten, landingssiden eller annen kommunikasjon om den Kampanjen («Kampanjevilkår»).

6.2 Med mindre de gjeldende Kampanjevilkårene sier noe annet:

(a) gjelder Kampanjer kun for varer til ordinær pris;
(b) kan bare én rabattkode brukes per bestilling;
(c) kan Kampanjer ikke brukes til kjøp av gavekort og kan ikke kombineres med andre rabatter, tilbud eller pakker; og
(d) er Kampanjer bare tilgjengelige i en begrenset periode og så langt lageret rekker.

6.3 Kampanjer har ingen kontantverdi og kan ikke byttes inn i kontanter eller brukes på tidligere bestillinger.

6.4 Hvis vi med rimelig grunn mener at det har forekommet misbruk, svindel, urettmessig bruk eller brudd på Kampanjevilkårene (for eksempel bruk av flere kundekontoer, automatiserte verktøy eller uriktige opplysninger for å oppnå en urimelig fordel), kan vi nekte å anvende Kampanjen eller annullere den for bestillingen din. Hvis du allerede har lagt inn en bestilling, kan vi enten:
(a) annullere bestillingen og refundere eventuelle beløp du har betalt; eller
(b) la bestillingen fortsette uten Kampanjen, etter at vi har informert deg om den oppdaterte prisen og gitt deg mulighet til å kansellere.

6.5 Vi kan trekke tilbake, forlenge eller endre en Kampanje når som helst. Dette påvirker ikke bestillinger som vi allerede har akseptert i samsvar med punkt 7.

7. Bestilling og avtaleinngåelse

7.1 Bestillingsalternativene som er tilgjengelige for deg, vises på Plattformen (vanligvis via nettbutikken vår). Kontroller bestillingen din nøye før du sender den inn.

7.2 Når du legger inn en bestilling, gir du oss et tilbud om å kjøpe produktene fra oss i samsvar med disse Vilkårene.

7.3 Etter at du har sendt inn bestillingen, vil vi sende deg en e-post som bekrefter mottak («Bekreftelse på bestilling»). Denne bekrefter at vi har mottatt bestillingen, men innebærer ikke at den er akseptert.

7.4 Vi aksepterer bestillingen din først når vi sender en e-post som bekrefter at vi har sendt produktene («Bekreftelse på forsendelse»). På dette tidspunktet inngås en avtale mellom deg og oss for produktene som er oppført i Shipping Confirmation.

7.5 Vi kan avvise eller annullere en bestilling (og refundere enhver betaling) hvis for eksempel:

  • vi ikke kan få godkjent betalingen din;

  • produktet er utsolgt eller trukket tilbake;

  • det foreligger en pris- eller beskrivelsesfeil;

  • vi med rimelig grunn mistenker svindel, misbruk eller brudd på disse Vilkårene; eller

  • det foreligger andre forhold som gjør at vi med rimelighet ikke kan oppfylle bestillingen (for eksempel uventede juridiske eller regulatoriske begrensninger).

Hvis vi annullerer en bestilling etter at du har betalt, vil vi refundere deg fullt ut for alle beløp som er belastet for den bestillingen.

8. Levering og frakt

8.1 Hvor og hvordan vi sender, gjeldende behandlingstider og estimerte leveringsvinduer for hver region er angitt i vår Shipping Policy, som er en del av disse Vilkårene.

8.2 Etter at bestillingen din er behandlet og sendt, gjelder typiske leveringstider som angitt i Shipping Policy. Dette er kun estimater og ikke garanterte tider; levering kan ta lengre tid på grunn av forhold utenfor vår kontroll (for eksempel tollinspeksjoner, streiker eller ekstremvær).

8.3 For forbrukere i EU/EØS og Storbritannia, hvis vi ikke avtaler en annen leveringsperiode, vil vi levere innen 30 dager etter ordrebekreftelse, slik det kreves av gjeldende forbrukerlovgivning. Hvis vi ikke leverer innen avtalt eller lovpålagt tid, kan du ha rett til å sette en ny frist eller til å heve avtalen og få en refusjon, som forklart i Shipping Policy og Returns & Refund Policy.

8.4 Når bestillingen din er sendt, vil vi sende en Shipping Confirmation-e-post. Denne vil inneholde sporingsinformasjon der det er tilgjengelig.

8.5 Hvis pakken din er forsinket, tapt eller står oppført som levert men ikke er mottatt, bør du følge trinnene som er beskrevet i Shipping Policy og kontakte oss. Vi vil ta kontakt med transportøren og, der det er passende, sende bestillingen din på nytt eller utstede en refusjon som beskrevet der.

8.6 Risiko og eiendomsrett. Risikoen for tap eller skade går over på deg når produktene leveres til deg eller til en person du har utpekt til å motta dem. Eiendomsretten går over på deg når vi har mottatt full betaling for produktene.

9. Forhåndsbestillinger og produkter med utsatt levering

9.1 Enkelte produkter kan tilbys som forhåndsbestillinger eller med utsatt levering. Dette betyr at produktet ennå ikke er tilgjengelig for umiddelbar utsendelse og blir sendt på et senere tidspunkt.

9.2 Når et produkt tilbys som forhåndsbestilling eller med utsatt levering, viser vi et estimert tidspunkt eller tidsvindu for utsendelse eller levering på produktsiden og/eller under utsjekkingen. I noen tilfeller kan du bli bedt om å krysse av i en boks ved utsjekkingen for å bekrefte at du forstår og samtykker i den senere utsendelses- eller leveringsdatoen.

9.3 Datoene eller tidsvinduene som vises for forhåndsbestillinger og produkter med utsatt levering, er estimater og kan endres på grunn av produksjons-, logistikk- eller andre forhold. Hvis det oppstår en vesentlig forsinkelse utover datoen eller tidsvinduet som ble vist ved utsjekkingen, vil vi varsle deg via e-post, og du kan velge mellom å:
(a) beholde bestillingen og akseptere det nye estimerte tidspunktet; eller
(b) kansellere bestillingen og få refundert alle beløp du har betalt for produkter som ennå ikke er sendt.

9.4 Med mindre vi tydelig opplyser noe annet ved utsjekkingen, blir betaling for forhåndsbestillinger og produkter med utsatt levering belastet på det tidspunktet du legger inn bestillingen. Dette påvirker ikke dine rettigheter til å kansellere og få tilbakebetaling etter disse Vilkårene og vår Returns & Refund Policy.

9.5 Hvis bestillingen din inneholder både varer på lager og forhåndsbestillinger eller produkter med utsatt levering, kan vi:
(a) sende tilgjengelige varer først og sende resten senere; eller
(b) sende alle varene samlet når alt er tilgjengelig.

Vi vil opplyse om tilnærmingen vår ved utsjekkingen eller i ordrebekreftelsen, eller velge den løsningen som er rimelig under omstendighetene.

10. Endringer og kanselleringer før utsendelse

10.1 Vi begynner å behandle bestillinger raskt. Hvis du trenger å endre eller kansellere bestillingen din, må du kontakte oss på info@thekiddospace.com så snart som mulig, innenfor tidsvinduene som er nevnt i Shipping Policy.

10.2 Vi vil gjøre vårt beste for å imøtekomme forespørselen din hvis bestillingen ennå ikke har gått i produksjon eller blitt sendt, men vi kan ikke garantere at endringer eller kanselleringer vil være mulig.

10.3 Når en bestilling er behandlet eller sendt, kan du fortsatt ha rett til å kansellere eller returnere etter vår Returns & Refund Policy og etter din lokale forbrukerlovgivning (se punkt 11).

11. Din rett til å ombestemme deg, returer og refusjoner

11.1 Dine rettigheter til å kansellere, returnere produkter og få refusjon er forklart i detalj i vår Returns & Refund Policy, som er en del av disse Vilkårene.

11.2 EU/UK-lovfestet angrerett (ikke-tilpassede varer).

Hvis du er en forbruker bosatt i EU eller Storbritannia og kjøper ikke-tilpassede varer på nettet, har du en lovfestet rett til å kansellere de fleste bestillinger innen 14 dager etter den dagen du mottar varene, uten å oppgi noen grunn. Når du har gitt oss beskjed om at du kansellerer under denne angreretten, har du ytterligere 14 dager på deg til å sende varene tilbake. For slike angrerettsreturer vil vi refundere produktprisen og kostnaden for standardlevering, og du er som hovedregel ansvarlig for kostnaden ved å returnere varene, som angitt i Returns & Refund Policy.

11.3 Tilpassede varer.

Fordi tilpassede varer lages etter dine spesifikasjoner, gjelder ikke den vanlige EU/UK-angreretten normalt når produksjonen har startet. Under vår 90-dagers fornøydgaranti tillater vi deg imidlertid frivillig å kansellere mange tilpassede bestillinger også, som beskrevet i Returns & Refund Policy.

11.4 Vår 90-dagers kanselleringsrett (globalt).

I tillegg til eventuelle lovbestemte angrerettigheter du måtte ha, tilbyr vi en 90-dagers kanselleringsrett på kvalifiserte produkter globalt. Hvis du kansellerer innen 90 dager etter levering i tråd med vår Returns & Refund Policy, vil vi refundere deg produktprisen og kostnaden for standardlevering. Du er ansvarlig for kostnaden ved å returnere varene der en fysisk retur er nødvendig.

11.5 Løsninger uten retur.

Fordi mange av produktene våre har relativt lav verdi og internasjonale returer kan være uforholdsmessige, kan vi i noen tilfeller tilby en løsning uten retur (for eksempel en refusjon eller erstatningsordre uten at en fysisk retur er nødvendig). Om dette tilbys vil avhenge av faktorer som varens verdi, problemets art og fraktkostnader, og vurderes fra sak til sak som angitt i Returns & Refund Policy.

11.6 Varer som er defekte, skadet eller ikke som beskrevet.

Hvis et produkt er defekt, skadet eller ikke som beskrevet, må du kontakte oss så raskt som mulig med ordrenummeret ditt og, der det er mulig, bilder eller video av problemet. Avhengig av omstendighetene og din lokale lovgivning vil vi tilby en erstatning eller refusjon, og vi dekker returfraktkostnadene for defekte eller feil produkter, i samsvar med Returns & Refund Policy.

11.7 Ingenting i disse Vilkårene eller i Returns & Refund Policy påvirker dine ikke-utelukkbare lovfestede rettigheter etter ufravikelige forbrukervernlover i landet ditt.

11.8 Hvis du er en forbruker bosatt i Chile og kjøper fra oss via elektroniske eller andre fjernsalgsmidler (for eksempel gjennom nettstedene våre), kan chilensk forbrukerlov gi deg en lovfestet rett til å tre tilbake fra avtalen («derecho de retracto»). Som hovedregel kan du utøve denne retten innen 10 dager fra den datoen du mottar produktet (eller, for tjenester, fra kontraktsdatoen). Hvis vi ikke har sendt deg den skriftlige bekreftelsen på kontrakten som kreves av chilensk lov, kan denne fristen lovmessig forlenges opptil 90 dager. Når du gyldig utøver denne lovfestede retten, vil vi refundere alle beløp du har betalt for produktet, inkludert kostnaden for standardlevering, uten fradrag av gebyrer, innen den fristen som kreves ved lov. Disse lovfestede rettighetene kommer i tillegg til vår 90-dagers kanselleringsrett og dine rettigheter dersom et produkt er defekt, skadet eller ikke som beskrevet.

12. Lovfestede garantier og dine rettigheter

12.1 Hvis du er en EU/EØS-forbruker, er vi ansvarlige for enhver mangel på samsvar som foreligger på leveringstidspunktet og som viser seg innen minst to år etter levering, i samsvar med gjeldende EU-forbrukerlovgivning.

12.2 Hvis du er en forbruker i Storbritannia, gjelder rettighetene dine etter Consumer Rights Act 2015. Spesielt må varer være av tilfredsstillende kvalitet, egne seg for formålet og være som beskrevet, og du kan ha rett til reparasjon, erstatning, prisavslag eller refusjon.

12.3 Disse lovfestede garantiene gjelder i tillegg til vår kommersielle 90-dagers kanselleringsrett og eventuell fabrikkgaranti. Våre kommersielle garantier begrenser eller erstatter ikke dine lovfestede rettigheter.

12.4 Hvis du er en forbruker bosatt i Chile, har du også en lovfestet garanti etter chilensk forbrukerlovgivning. Som hovedregel gjelder at dersom et produkt er defekt, utrygt, ikke som beskrevet eller på annen måte ikke i samsvar, har du 6 måneder fra levering til, uten kostnad, å velge mellom: (a) reparasjon av produktet; (b) erstatning av produktet; eller (c) refusjon av det betalte beløpet. Disse lovfestede rettighetene gjelder i tillegg til vår kommersielle 90-dagers kanselleringsrett og eventuell fabrikkgaranti, og våre kommersielle garantier begrenser eller erstatter ikke dine lovfestede rettigheter.

13. Betaling

13.1 Vi aksepterer betalingsmetodene som vises ved utsjekkingen (for eksempel de viktigste kreditt-/debetkortene, PayPal og «betal senere»-tjenester som Klarna). Tilgjengeligheten av enkelte metoder kan avhenge av hvor du befinner deg.

13.2 Du må bruke en betalingsmetode som tilhører deg eller som du har fullmakt til å bruke. Ved å sende inn betalingsopplysninger bekrefter du at du er autorisert til å gjøre dette.

13.3 Betaling kan skje enten når du legger inn bestillingen eller når vi sender den, avhengig av betalingsmetode og lokal praksis.

13.4 Vi og våre betalingsleverandører kan gjennomføre kontroller for å bekjempe svindel og for å verifisere identiteten din og betalingsopplysningene dine. Vi kan nekte eller annullere en transaksjon hvis vi med rimelig grunn mistenker svindel eller uautorisert bruk.

13.5 Du er ansvarlig for eventuelle gebyrer som påløper fra banken din, kortutstederen eller betalingsleverandøren.

14. Gavekort og butikksaldo

14.1 Fra tid til annen kan vi utstede eller selge digitale eller fysiske gavekort, e-gavekoder eller butikksaldo (samlet kalt «Gavekort»). Dette punktet gjelder for alle Gavekort vi utsteder, med mindre andre vilkår vises når Gavekortet selges eller utstedes.

14.2 Gavekort kan kun brukes til å kjøpe kvalifiserte produkter på Plattformen vår. Gavekort kan ikke løses inn i kontanter eller overføres til en annen saldo, med mindre vi uttrykkelig tillater dette for et bestemt Gavekort.

14.3 Når du løser inn et Gavekort, trekkes verdien av kjøpet ditt (inkludert eventuelle gjeldende skatter og fraktkostnader) fra Gavekortsaldoen. Eventuell gjenværende saldo kan brukes til fremtidige kjøp til saldoen er null, eller til Gavekortet utløper, hvis en utløpsdato gjelder.

14.4 Hvis vi fastsetter en utløpsdato eller gyldighetsperiode for et Gavekort, vil dette fremgå når Gavekortet kjøpes eller utstedes og/eller i bekreftelses-e-posten. Etter utløpsdatoen vil ubrukt saldo ikke lenger være tilgjengelig.

14.5 Gavekort bør oppbevares trygt og behandles som kontanter. Vi er ikke ansvarlige for Gavekort som mistes, blir stjålet, skades eller brukes uten din tillatelse, og vi er ikke forpliktet til å erstatte eller refundere dem.

14.6 Gavekort kan normalt ikke brukes til å kjøpe andre Gavekort og kan ikke fylles opp igjen, med mindre vi uttrykkelig sier noe annet for en bestemt type Gavekort.

14.7 Hvis du betaler for en bestilling med et Gavekort og senere får en refusjon for den bestillingen (for eksempel fordi du kansellerer eller returnerer varer etter vår Returns & Refund Policy), kan vi refundere det aktuelle beløpet:
(a) ved å føre det tilbake til det opprinnelige Gavekortet eller ved å utstede et nytt Gavekort; og/eller
(b) ved å refundere den delen av kjøpesummen som ble betalt med en annen betalingsmetode,
avhengig av hvordan du betalte og hva som er praktisk gjennomførbart.

14.8 Kampanjekuponger eller butikksaldo som vi utsteder kostnadsfritt (for eksempel som en del av en kampanje eller som en goodwill-gest) kan være underlagt tilleggsvilkår, som kortere gyldighetsperioder, minste kjøpsbeløp eller unntak for bestemte produkter. Slike vilkår vil bli angitt når kupongen eller saldoen utstedes.

15. Bruk av Plattformen og akseptabel bruk

15.1 Du kan kun bruke Plattformen til lovlige formål og i samsvar med disse Vilkårene.

15.2 Du samtykker i å ikke:

  • bruke Plattformen på en måte som er ulovlig, svikefull eller skadelig;

  • forstyrre eller avbryte driften eller sikkerheten til Plattformen;

  • forsøke å oppnå uautorisert tilgang til systemene eller dataene våre;

  • bruke noen form for automatiserte midler (inkludert roboter, «crawlers» eller «scraping»-verktøy) for å få tilgang til, overvåke eller kopiere Plattformen, med mindre dette er tillatt ved lov;

  • laste opp eller overføre virus, ondsinnet kode eller annen skadelig innhold; eller

  • publisere eller overføre innhold som er ærekrenkende, obskønt, diskriminerende, rettighetskrenkende eller på annen måte ulovlig.

15.3 Vi kan suspendere eller avslutte tilgangen din til Plattformen dersom du i vesentlig eller gjentatt grad bryter disse Vilkårene, uten at dette begrenser andre rettigheter vi måtte ha.

16. Brukerinnhold

16.1 Hvis du sender inn eller laster opp innhold til Plattformen (for eksempel anmeldelser, bilder eller kommentarer), er du selv ansvarlig for dette innholdet.

16.2 Ved å sende inn innhold gir du oss en ikke-eksklusiv, verdensomspennende, royaltyfri lisens til å bruke, reprodusere, endre, publisere og vise dette innholdet i alle medier for våre legitime forretningsformål (for eksempel å vise anmeldelser på nettstedet vårt eller i markedsføringsmateriale), i samsvar med gjeldende lov og vår Privacy Policy.

16.3 Du garanterer at:

  • du eier innholdet du sender inn, eller har rett til å bruke det;

  • innholdet er korrekt og ikke misvisende; og

  • innholdet ikke krenker noen tredjeparts rettigheter og ikke bryter noen lover.

16.4 Vi kan fjerne eller redigere brukerinnhold som vi med rimelig grunn anser som upassende, ulovlig, misvisende eller i strid med disse Vilkårene.

17. Immaterielle rettigheter

17.1 Alt innhold på Plattformen, inkludert tekst, grafikk, logoer, design, bilder, video, lyd, kode og varemerker, eies av eller er lisensiert til SN ECommerce og er beskyttet av immaterialrettslige lover.

17.2 Du kan vise og skrive ut sider fra Plattformen til personlig, ikke-kommersiell bruk. Du kan ikke:

  • kopiere, reprodusere, distribuere, endre, skape avledede verk av eller offentlig vise noen del av Plattformen, unntatt der dette er tillatt ved lov;

  • fjerne eller endre noen opphavsretts-, varemerke- eller andre eierskapsangivelser; eller

  • bruke noen av våre varemerker, handelsnavn eller «trade dress» uten vår forhåndsgitte skriftlige tillatelse.

18. Personvern og informasjonskapsler

18.1 Vi behandler personopplysninger i samsvar med vår Privacy Policy, som beskriver hvilke data vi samler inn, hvordan vi bruker dem, hvilke rettsgrunnlag vi baserer oss på, hvem vi deler data med (inkludert annonserings- og målepartnere som Meta, Google og AppLovin) og hvilke rettigheter du har.

18.2 Vi bruker informasjonskapsler («cookies») og lignende teknologier som beskrevet i vår Cookies Policy og i området «Your cookie settings» på Plattformen, der du kan administrere preferansene dine for informasjonskapsler (også i regioner der vi trenger samtykke for ikke-essensielle informasjonskapsler).

18.3 Ved å bruke Plattformen erkjenner du at personopplysningene dine behandles i samsvar med Privacy Policy, og at informasjonskapsler brukes i samsvar med Cookies Policy.

19. SMS-markedsføringstjeneste

19.1 Hvis du velger å melde deg på (for eksempel ved å krysse av i en boks eller skrive inn telefonnummeret ditt ved siden av en tydelig samtykkeerklæring ved utsjekkingen), samtykker du i at vi kan sende deg gjentakende SMS-/tekstmeldinger, inkludert:

  • meldinger knyttet til bestillinger (inkludert påminnelser om forlatte handlekurver);

  • tekstbaserte markedsføringstilbud; og

  • transaksjonsmeldinger som forespørsler om å legge igjen en anmeldelse.

19.2 Samtykke til å motta SMS-markedsføring er ikke en betingelse for kjøp. Du kan fortsatt handle hos oss uten å samtykke til SMS-markedsføring.

19.3 Meldingsfrekvensen kan variere. Vi tar ikke betalt for SMS-meldinger, men mobiloperatøren din kan beregne standard takster for meldinger og data.

19.4 Du kan når som helst melde deg av SMS-meldinger ved å svare STOPP, END, CANCEL, UNSUBSCRIBE eller QUIT på en av meldingene våre, eller ved å bruke en eventuell avmeldingslenke vi stiller til rådighet. Vi behandler forespørselen din så snart det med rimelighet er praktisk mulig, og innenfor eventuelle frister som kreves ved lov.

19.5 Vi kan dele telefonnummeret ditt og meldingsinformasjon med tjenesteleverandører (som SMS-plattformer og teleoperatører) utelukkende for å muliggjøre og administrere meldingstjenesten, som beskrevet i Privacy Policy.

19.6 Vi behandler personopplysningene dine for SMS- og annen markedsføring i samsvar med gjeldende lover om elektronisk kommunikasjon, e-personvern og databeskyttelse, inkludert krav til samtykke (opt-in) og reservasjon (opt-out) der dette gjelder.

20. Ansvarsfraskrivelse for garantier

20.1 Med mindre annet uttrykkelig er angitt i disse Vilkårene, og i den utstrekning loven tillater det, tilbys Plattformen «som den er» og «som tilgjengelig», og vi gir ingen erklæringer eller garantier (verken uttrykkelige eller underforståtte) om den, inkludert underforståtte garantier om salgbarhet, egnethet for et bestemt formål eller ikke-krenkelse.

20.2 For forbrukere i EU/EØS, Storbritannia og andre jurisdiksjoner der visse garantier eller garantier ikke kan utelukkes, utelukker ingenting i disse Vilkårene noen lovfestede rettigheter eller juridiske garantier som ikke lovlig kan utelukkes, blant annet når det gjelder defekte eller feilbeskrevne produkter.

21. Ansvarsbegrensning

21.1 Ingenting i disse Vilkårene utelukker eller begrenser vårt ansvar der det ville være ulovlig å gjøre det. Dette inkluderer ansvar for:

  • død eller personskade forårsaket av vår uaktsomhet;

  • svindel eller svikefull feilinformasjon; og

  • ethvert annet ansvar som ikke kan utelukkes eller begrenses etter gjeldende lov.

21.2 Med forbehold for punkt 21.1 og dine ikke-utelukkbare lovfestede rettigheter gjelder at:

  • vi ikke er ansvarlige for indirekte tap eller følgeskader, eller for tap av fortjeneste, inntekt, data, goodwill eller forretningsmuligheter; og

  • vårt samlede totale ansvar overfor deg for tap eller skade som oppstår som følge av eller i forbindelse med bestillingen din eller bruken din av Plattformen, er begrenset til det totale beløpet du har betalt for produktene som gir opphav til kravet, med mindre ufravikelig lov krever et høyere beløp.

21.3 For forbrukere i EU/EØS og Storbritannia begrenser eller utelukker ikke dette punkt 21 noen rettigheter eller rettsmidler du har etter forbrukerlovgivningen når det gjelder defekte eller feilbeskrevne varer, forsinket eller manglende levering eller andre ikke-utelukkbare rettigheter.

22. Gjeldende lov og verneting

22.1 Forbrukere i EU/EØS og Storbritannia.

Hvis du er en forbruker bosatt i EU/EØS eller Storbritannia:

  • gjelder lovgivningen i landet der du er bosatt for disse Vilkårene og for alle kjøp du foretar; og

  • kan du reise sak for domstolene i landet der du er bosatt.

22.2 Innbyggere i USA.

Hvis du er bosatt i USA, reguleres disse Vilkårene og enhver tvist eller ethvert krav som oppstår av eller i forbindelse med dem, av lovgivningen i delstaten Delaware og gjeldende føderal lov i USA, uten hensyn til regler om lovvalg, og er underlagt voldgiftsbestemmelsene i punkt 23.

22.3 Andre kunder.
 Hvis du bor et annet sted, vil gjeldende lov og verneting bli fastsatt av de relevante reglene om internasjonal privatrett og ufravikelige forbrukervernregler i landet ditt.

23. Tvisteløsning og voldgift (kun for innbyggere i USA)

Dette punktet 23 gjelder kun hvis du er bosatt i USA. Det begrenser på ingen måte rettighetene til forbrukere i EU/EØS eller Storbritannia til å reise krav for sine lokale domstoler eller å benytte lovbestemte tvisteløsningsmekanismer.

23.1 Avtale om voldgift.

Med unntak av den typen tvister som er beskrevet i punkt 23.4, samtykker du og vi i at enhver tvist eller ethvert krav som oppstår av eller i forbindelse med disse Vilkårene, Plattformen, markedsføringen vår eller produktene våre, skal løses ved bindende individuell voldgift, ikke ved domstolsbehandling, i henhold til Federal Arbitration Act (FAA).

23.2 Ingen gruppesøksmål eller representative søksmål.

Du kan bare reise krav i din individuelle egenskap, ikke som saksøker eller gruppemedlem i et gruppesøksmål, kollektivt søksmål eller representative søksmål. Voldgiftsdommeren kan ikke slå sammen krav fra mer enn én person uten vårt samtykke.

23.3 Voldgiftsregler og forum.

Voldgift vil bli administrert av American Arbitration Association (AAA) under deres Consumer Arbitration Rules. Voldgiftsdommeren vil ha myndighet til å tilkjenne samme typer erstatning og rettsmidler som en domstol kunne ha gitt på individuell basis, med forbehold for disse Vilkårene.

23.4 Unntak.

Både du og vi kan fortsatt:

  • reise individuelle krav for småkravsdomstol, dersom de kvalifiserer; og

  • søke forføyning eller annen rimelig rettslig beskyttelse i domstol for å verne immaterielle rettigheter.

23.5 Reservasjonsrett (opt-out).

Hvis du ikke ønsker å være bundet av denne voldgiftsavtalen, kan du reservere deg innen 30 dager fra datoen du først samtykker til disse Vilkårene, ved å sende en skriftlig reservasjonsmelding til postadressen i punkt 1. Meldingen må inneholde fullt navn, kontaktopplysninger, e-postadressen som er brukt for kontoen eller bestillingen din, og en erklæring om at du ønsker å reservere deg mot voldgift.

23.6 Hvis noen del av dette punktet 23 anses som ikke-gjennomførbar for et bestemt krav eller rettsmiddel, kan dette kravet eller rettsmiddelet bringes inn for domstolene, men resten av punkt 23 vil fortsatt gjelde.

24. Overdragelse

Vi kan overdra eller overføre våre rettigheter og forpliktelser etter disse Vilkårene til en annen organisasjon (for eksempel i forbindelse med en fusjon eller virksomhetsoverdragelse). Vi vil sørge for at enhver slik overdragelse ikke urimelig påvirker rettighetene dine. Du kan ikke overføre rettighetene eller forpliktelsene dine etter disse Vilkårene uten vår forhåndsgitte skriftlige tillatelse.

25. Force majeure

Vi er ikke ansvarlige for forsinkelser eller manglende oppfyllelse av våre forpliktelser etter disse Vilkårene dersom dette skyldes forhold utenfor vår rimelige kontroll, inkludert, men ikke begrenset til naturkatastrofer, krig, terrorhandlinger, opptøyer, streiker, epidemier, myndighetstiltak, svikt i telekommunikasjons- eller internetttjenester eller andre force majeure-hendelser. Hvis slike hendelser medfører vesentlig forsinkelse av leveringen, kan du ha rett til å kansellere og motta refusjon for produkter du har betalt for, men ikke mottatt.

26. Ugyldighet

Hvis noen bestemmelse i disse Vilkårene anses som ugyldig, ulovlig eller ikke-gjennomførbar, skal denne bestemmelsen håndheves i den utstrekning det er tillatt, og de gjenværende bestemmelsene skal fortsatt ha full gyldighet og virkning.

27. Ingen avkall

Hvis vi ikke straks insisterer på at du gjør noe du er forpliktet til etter disse Vilkårene, eller hvis vi venter med å iverksette tiltak mot deg for et brudd på Vilkårene, betyr ikke det at du ikke må gjøre dette, og det hindrer oss ikke i å iverksette tiltak mot deg på et senere tidspunkt.

28. Hele avtalen

Disse Vilkårene og Retningslinjene (Privacy Policy, Cookies Policy, Shipping Policy, Returns & Refund Policy) utgjør hele avtalen mellom deg og oss i forbindelse med Tjenestene og erstatter alle tidligere forståelser eller avtaler mellom oss om det samme temaet.

29. Kontaktinformasjon

Hvis du har spørsmål om disse Vilkårene, bestillingen din eller Plattformen, kan du kontakte oss på:

 

90 dagers returrett

Vi har 90 dagers full returrett

Sikre betalinger

Din sikkerhet er vår prioritet. Alle betalinger er 100 % sikre

Kundeservice

Fra mandag til lørdag fra 8.00 til 17.00