Retningslinjer for angrerett
Sist oppdatert: 25. november 2025
1. DIN RETT TIL Å OMBESTEMME DEG
Denne delen gjelder dersom du er forbruker og kjøper på nett fra oss (fjernsalg).
Ingenting i denne delen påvirker de rettighetene du har etter ufravikelig forbrukerlovgivning i ditt land (dine «lovfestede rettigheter»).
1.1 Ikke-personaliserte varer
For ikke-personaliserte produkter:
- Etter britisk og EU-rett har du en lovfestet rett til å annullere bestillingen din innen 14 dager etter den dagen du mottar varene, uten å oppgi noen grunn.
-
Når du har gitt oss beskjed om at du bruker denne lovfestede angreretten, har du ytterligere 14 dager på deg til å sende varene tilbake.
Hvis du bruker denne lovfestede retten:
- Vi refunderer beløpet du betalte for produktet, samt kostnaden for standardlevering (hvis du betalte for levering). Hvis du valgte en dyrere leveringsmåte (f.eks. ekspressfrakt), refunderer vi bare kostnaden for den rimeligste standardleveringen vi tilbød.
-
Du er ansvarlig for kostnadene ved å sende varene tilbake til oss, med mindre vi har avtalt noe annet eller ikke informerte deg om returkostnader før du bestilte.
I tillegg til denne lovfestede retten gir vi deg frivillig mulighet til å ombestemme deg og annullere bestillingen for kvalifiserte ikke-personaliserte varer i inntil 90 dager etter levering, under vår 90-dagers angrerett (se 1.3). For avbestillinger innenfor denne 90-dagersperioden refunderer vi produktprisen og kostnaden for standardlevering (hvis du betalte for levering). Du er ansvarlig for kostnadene ved å returnere varene til oss dersom retur er nødvendig.
1.2 Personaliserte varer
For personaliserte varer:
- Fordi de lages etter dine spesifikasjoner og er tydelig personaliserte, gjelder den vanlige 14-dagers angreretten etter britisk/EU-rett som hovedregel ikke når produksjonen har startet.
-
Vi gir deg likevel frivillig den samme 90-dagers angreretten for personaliserte varer som for ikke-personaliserte varer. Hvis du annullerer innen 90 dager etter levering, refunderer vi produktprisen og kostnaden for standardlevering (hvis du betalte for levering). Dette kommer i tillegg til rettighetene dine dersom produktet er mangelfullt eller ikke samsvarer med beskrivelsen (se avsnittet om mangelfulle produkter).
1.3 Hvordan vår 90-dagers angrerett fungerer
Hvis du har kjøpt direkte fra et av våre nettsteder, kan du annullere bestillingen av hvilken som helst grunn innen 90 dager fra datoen bestillingen ble levert.
For å bruke denne 90-dagers angreretten, følger du trinnene i punkt 4.
Når vi har godkjent forespørselen din, refunderer vi produktprisen samt kostnaden for standardlevering (hvis du betalte for levering). Hvis du valgte en dyrere leveringsmåte (for eksempel ekspressfrakt), refunderer vi bare kostnaden for den rimeligste standardleveringen vi tilbød.
1.4 Når vi kanskje ikke krever retur (refusjon uten retur)
Fordi mange av produktene våre har relativt lav verdi og frakt kan være kostbar, spesielt internasjonalt, kan vi i noen tilfeller velge å ikke be deg sende produktet tilbake. For eksempel kan vi:
- tilby en refusjon eller erstatningsvare, og
-
be deg om å beholde, gi bort eller resirkulere den opprinnelige varen lokalt.
Om vi krever retur eller ikke vurderes fra sak til sak, blant annet ut fra varens verdi, problemets art og kostnaden for returforsendelsen. Du har ikke automatisk krav på refusjon uten å returnere varer, med mindre vi uttrykkelig bekrefter dette skriftlig for din bestilling.
Når vi godtar at retur ikke er nødvendig, vil vi gjøre dette tydelig i e-posten vår slik at du har det skriftlig.
2. MANGELFULLE, SKADEDE ELLER IKKE SOM BESKREVET
Hvis et produkt er mangelfullt, skadet eller ikke samsvarer med beskrivelsen, ordner vi det.
Ta kontakt med oss på info@thekiddospace.com så snart det med rimelighet lar seg gjøre, og innen rimelig tid etter at du oppdaget problemet. For raskere behandling, inkluder:
- bestillingsnummeret ditt
- en kort beskrivelse av problemet
-
tydelige bilder eller videoer av produktet og problemet
Avhengig av problemet og gjeldende lokal lovgivning vil vi tilby:
- en kostnadsfri erstatningsvare, eller
-
en full eller delvis refusjon.
For forbrukere bosatt i Australia gjelder at dersom det foreligger et «major failure» etter Australian Consumer Law, kan du velge mellom refusjon og erstatningsvare og kan også ha rett til kompensasjon for annen rimelig forutsigbar skade eller tap. Dersom problemet ikke utgjør et «major failure», vil vi erstatte eller refundere varen i den utstrekning loven tillater.
3. VARER SOM IKKE KAN RETURNERES
Med mindre vi sier noe annet eller lokal lovgivning krever det, kan vi ikke akseptere retur kun fordi du ombestemmer deg for følgende:
- personaliserte varer etter at produksjonen har startet (bortsett fra under vår 90-dagers tilfredshetsgaranti)
- varer som av hensyn til helse eller hygiene ikke er egnet for retur når forseglingen/emballasjen er åpnet (der dette er relevant)
- varer som er brukt på en måte som går lenger enn det som er nødvendig for å undersøke dem (for eksempel tydelig slitasje, skade eller misbruk) ved retur under en lovfestet angrerett
-
digitalt innhold når nedlasting eller strømming har startet (dersom vi noen gang tilbyr dette), der du har samtykket til umiddelbar levering og erkjent at du dermed mister angreretten
Disse unntakene gjenspeiler standardunntakene i britisk/EU-forbrukerlovgivning for personaliserte og hygiene-sensitive varer.
Mangelfulle eller feilbeskrevne varer kan alltid returneres, selv om de faller inn under kategoriene over.
4. SLIK STARTER DU EN RETUR ELLER ANNULLERING
For å be om retur, refusjon eller bytte, eller for å annullere under en angrerett:
- Send oss en e-post på: info@thekiddospace.com
-
Inkluder:
-
- fullt navn
- bestillingsnummer
- varen(e) du ønsker å returnere
-
om du:
- bruker en lovfestet angrerett (UK/EU),
- bruker vår 90-dagers tilfredshetsgaranti, eller
- melder et mangelfullt/beskadiget produkt
3. Legg ved bilder dersom varen er mangelfull eller skadet.
Vi svarer med:
- bekreftelse på at vi har mottatt forespørselen din
- informasjon om hvorvidt returen er godkjent eller om vi trenger mer informasjon
-
instruksjoner og returadresse (som kan variere mellom regioner)
5. REFUSJONER – HVORDAN OG NÅR VI BETALER DEG
Når vi har mottatt de returnerte varene, behandler vi refusjonen din så snart det med rimelighet lar seg gjøre, og senest innen 14 dager.
Hvis du er forbruker i Costa Rica og bruker en lovfestet angrerett for et nettkjøp i henhold til costaricansk forbrukerbeskyttelseslovgivning, vil vi refundere alle beløp vi har mottatt fra deg innen maksimalt 8 kalenderdager, ved bruk av samme betalingsmetode som du benyttet.
Refusjoner vil bli gjort:
- til den opprinnelige betalingsmetoden som ble brukt for bestillingen (for eksempel det samme kortet, PayPal eller en annen betalingstjeneste du brukte).
-
i den valutaen du opprinnelig betalte i, der dette er mulig.
Vi kan gjøre fradrag i refusjonen for ethvert verdiminus på varene som skyldes håndtering utover det som er nødvendig for å fastslå varenes art, egenskaper og funksjon, slik britisk/EU-rett tillater. Dette fradraget gjelder ikke der lokal lovgivning krever full refusjon uten fradrag for kostnader, for eksempel når forbrukere i Chile på gyldig måte bruker sitt lovfestede «derecho de retracto».
6. RETURFRAKT – HVEM BETALER?
6.1 Hovedregel for retur når du har ombestemt deg
For returer fordi du har ombestemt deg (inkludert vår 90-dagers tilfredshetsgaranti og eventuell britisk/EU-angrerett for ikke-personaliserte varer):
- med mindre vi skriftlig informerer deg om noe annet, er du ansvarlig for de direkte kostnadene ved å returnere varene til oss når fysisk retur er nødvendig.
-
dersom du er forbruker bosatt i Argentina, dekker vi de direkte kostnadene ved retur av varene.
Vi vil alltid informere deg før du sender noe tilbake om retur er nødvendig og, i så fall, hvor varene skal sendes.
6.2 Mangelfulle, skadede eller feil varer
Hvis en vare er mangelfull, skadet under transport eller ikke er det du bestilte, vil vi ordne opp uten kostnad for deg:
-
dersom vi trenger varen tilbake, vil vi enten:
- gi deg en forhåndsbetalt returetikett, eller
-
refundere rimelige returforsendelseskostnader når du har sendt oss kvittering for porto.
-
I mange tilfeller – spesielt for varer med lavere verdi – vil vi kanskje ikke kreve retur i det hele tatt, men i stedet be deg om å beholde, gi bort eller resirkulere varen når refusjonen eller erstatningsvaren er bekreftet.
6.3 Når vi kan tilby en løsning uten retur
Fordi produktene våre er små og internasjonal returfrakt kan bli uforholdsmessig dyr i forhold til prisen, kan vi noen ganger tilby en «løsning uten retur» (refusjon eller erstatningsvare uten fysisk retur) når:
- returforsendelse åpenbart vil være uforholdsmessig i forhold til varens verdi, eller
-
det av andre grunner ikke er praktisk å sende varen tilbake.
Hvis dette er aktuelt, bekrefter vi det skriftlig og kan be deg om å beholde, gi bort eller resirkulere produktet i stedet for å returnere det.
Dette er en frivillig ordning vi tilbyr; den er ikke en automatisk rettighet og vil kanskje ikke være tilgjengelig i alle tilfeller.
7. KONTAKT OSS
Hvis du har spørsmål om denne retur- og refusjonspolicyen eller trenger hjelp med en retur, kan du kontakte oss på:
- E-post: info@thekiddospace.com
- Kontaktskjema: via «Kontakt oss»-siden på nettstedet vårt
-
Postadresse: SN ECommerce LLP, 128 City Road London EC1V 2NX, United Kingdom

